L'aula d'acollida és un entorn de treball obert dins del centre que facilita l'atenció immediata i més adequada a l'alumnat nouvingut, que no té el català com a llengua pròpia i no l’entèn.
És important i recomanable que el professional que es faci càrrec de l'aula tingui una bona competència lingüística en català i dugui a terme les següents funcions:
- Realitzar l’avaluació inicial i orientar i col·laborar en l’elaboració del PI.
- Gestionar l’AA
- Aplicar metodologies i estratègies d’ immersió lingüística.
- Promoure la integració de l’ alumnat nouvingut a l’ AO.
- Col·laborar en la sensibilització i introducció de l’ educació intercultural.
- Coordinar-se amb els diferents membres de LIC, EAP, CLIC...
- Participar en les reunions de l’equip docent (avaluacions, comissions...)
L'aula d'acollida ha de facilitar l'adaptació i la integració de l'alumnat a la dinàmica del centre i de la classe ordinària, tenint en compte que l'ensenyament-aprenentatge ha de realitzar-se en primer lloc de forma intensiva , però també en el grup-classe de referència.
Per aconseguir aquest objectiu podem emprar algunes pautes com ara:
- Afavorir la cooperació entre tots els alumnes.
- Incorporar espais i estratègies a la gestió d'aula.
- Incorporar un espai d'intercanvi de vivències i experiències de l'alumnat per afavorir-ne el coneixement mutu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada